Trónok harca olvasónapló - előszó

Ez egy kísérlet lesz. 

Magam sem látom előre - és nem is szeretném látni -, merre kanyarog majd az utam, mivé növi ki magét az ötletem. Kezdtem már bele hasonlóba korábban, már 10 évvel ezelőtt is, de valahogyan mindig félbemaradt ( ha másért nem, hát azért, mert egy elmebeteg rákattant és "transzvesztita szcientológus drogdílerek" összeesküvésének [nem vicc, tényleg ez volt a fixációja] kódolt üzeneteit vélte kiolvasni az én olvasónaplómból).



Többségében persze az lehetett a gond, hogy nem minden könyvhöz illik ez a műfaj (mármint ha az a cél, hogy minél többen olvassák, amit csinálunk), de amikor elkezdtem a gondolattal játszadozni, hogy el kellene olvasni George R.R. Martin A tűz és jég dala regényciklusát, akkor azonnal elkezdtem azon is morfondírozni, hogy talán ez az öt könyv lesz ideális egy ilyen cikksorozathoz.

Nagyon újonc vagyok a Trónok harca univerzumban, tavaly nyáron jött el az a pillanat, hogy na jó, akkor most elkezdem én is nézni a tévésorozatot. Az alapélmény számomra tehát ez a médium és valószínűleg ösztönösen is (nem szándékoltan) ehhez fogom viszonyítani a könyvekben olvasottakat. Legalább is az elején még eléggé sanszos. (Mindazonáltal természetesen kerülni kívánom a spoilereket.)

Az öt könyvet arányosan osztottam el és be 2019 áprilisáig. Noha pontos dátuma a 8. szezon premierjének még nincs, valószínűsíthető, hogy az HBO szokása szerint majd április közepén indítja útnak. 

Így alakul tehát majd (hozzávetőlegesen) a program itt a blogon:      

Trónok harca 2018. április1 - június 15.
Királyok csatája 2018. június 16-augusztus 31.
Kardok vihara 2018. szeptember 1-november 15.
Varjak lakomája 2018. november 16- 2019. január 31.
Sárkányok tánca 2019. február 1-április 15. 

Tisztában vagyok vele, hogy olyan típusú könyvekről van szó, melyekből könnyen lehet egy lendületből akár 200-250 oldalt is elolvasni, de azzal is tisztában vagyok, hogy akadnak olyan élethelyzetek, hogy kisebb gondunk is nagyobb holmi regényeknél. Szóval, ha esetleg sikerülne egy interaktív olvasói klubot kialakítani az ötletem köré, akkor ezzel a lassú, szöszmötölős tempóval az sem morzsolódik le, akinek esetleg néhány hétig abszolút nincs se ideje, se kedve könyvet venni a kezébe, de később visszanézne ide, hogy hol is tartunk éppen. 

S ha már szóba kerültek a spoilerek: az oldalon rendszeresen jelennek meg cikkek a sorozat nyolcadik szezonjának forgatásával kapcsolatban. Ezért a két témát külön címkével láttam el, az olvasósdi a Trónok harca olvasónapló címke alatt lesz majd megtalálható, akiben pedig erősebb a kíváncsiság, mint a spoilerektől rettegés, a Trónok harca forgatás címke alatti bejegyzéseket is böngéssze nyugodtan.